Jeżeli tu trafiłeś, to coś poszło nie tak z naprawą twojego samochodu.
Jak zachować się w przypadku problemu z mechanikiem? Na pewno nie poddawać się!
Mechanika obowiązuje takie samo prawo co sprzedawce butów, ubrań.
Jedyną istotną różnicą jest to że mało a wręcz żaden mechanik nie tworzy klientowi kosztorysu naprawy, protokołu zbiorczo-odbiorczego etc.
Wręcz cudem jest podpisanie umowy dotyczącej naprawy, wszystko załatwiane jest w postaci umowy ustnej. W przypadku konfliktu mamy słowo przeciwko słowu.
Jak się przed tym zabezpieczyć ?
- Nagrywaj rozmowy! (obecne telefony nie umożliwiają nagranie rozmów ale nic nie stoi na przeszkodzie rozmawiać w trybie głośnomówiącym i załączyć dyktafon na drugim telefonie)
- Sporządź protokół zdawczo-odbiorczy
- Poproś o kosztorys
- Upomnij się o potwierdzenie naprawy.
- Zapytaj o zużyte części.
- Dokładnie sprawdź samochód przed opuszczeniem warsztatu.
Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76
czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 18:00
Na teraz to tyle. Dział będzie ciągle rozwijany. Masz Pytania napisz do nas chętnie pomożemy. Chcesz coś dodać napisać od siebie zapraszamy wszystkich do współpracy w tworzeniu tego działu.